Przejdź do treści
logo logo

Pieśni Domowe i Polne Śpiewanki – Warsztaty Śpiewu Tradycyjnego

Zdjęcie trzech długowłosych kobiet stojących tyłem do obiektywu. Ubrane w stonowane kolorystycznie kobiece stroje (sukienki, spódnica) stoją na tle rozmytego morza. Po lewej stronie napis: Domowe pieśni i polne śpiewankiŚpiew tradycyjny, zwany też śpiewem naturalnym, jest prawdopodobnie najbardziej pierwotną formą muzykowania, a nawet komunikowania się – używamy narzędzia, które mamy ze sobą. Jest to zarazem sposób najprostszy, a przy tym niezwykle satysfakcjonujący i pełny. Przy uruchomieniu gardła i ciała, umożliwia danie wyrazu tego, co w duszy.

Będziemy się uczyć przepięknych, starych i zapomnianych pieśni.
Przeznaczonych zarówno do śpiewania pojedynczego jak i solowego.

Od zawsze towarzyszących przy pracy – zarówno tej w domu, jak i w ogrodzie, w polu, przy wypasaniu zwierząt.

Nadających się też na dalsze wędrówki, nadających rytm, dających siłę i motywację.

Poznamy też pieśni doskonałe do śpiewania w długie, zimowe wieczory (które prędzej czy później nadejdą).

Śpiew może być bardzo przyjemny, uzdrawiający, jest doskonałą rozrywką, łączy ludzi oraz pozwala na wyrażenie tego, co w duszy gra.

Warsztat przeznaczony jest dla:
☑ wszystkich, mających chęć śpiewać, niezależnie od poziomu przygotowania muzycznego.
☑ chcących nauczyć się nowych pieśni i wzbogacić repertuar domowego śpiewnika o piękne, mało znane ludowe polskie pieśni, jednogłosowe i wielogłosowe
☑ Pragnących poszukać własnego indywidualnego głosu, oraz zobaczyć (usłyszeć, poczuć…)jak to jest mieć wspólny głos z grupą.
☑ Gotowych na to, by wykonywać ćwiczenia głosowe, ruchowe, łagodne ćwiczenia ruchowe, słuchowe, rytmiczne.
☑ Otwartych na dobrą zabawę i spotkanie z nieznanym

ZAPISY:https://www.strefazajec.pl/course/view/id/23201

Katarzyna Wińska – niemal od urodzenia śpiewa polskie pieśni tradycyjne, przekazywane jej przez mamę i babcię. Od kilkunastu lat systematycznie zgłębia tajniki śpiewu północnych Słowian- śpiewa m.in. po polsku, ukraińsku, rosyjsku, chachłacku. Swoją wiedzę czerpie z własnych wypraw etnomuzykologicznych, z nagrań archiwalnych, z książek oraz od innych wybitnych muzyków, śpiewaków, etnomuzykologów. Gra na lirze korbowej, bębenku obręczowym i barabanie.

W związku ze stanem epidemii COVID-19 działalność Filii Bielańskiego Ośrodka Kultury odbywa się w nowych rygorach sanitarnych oraz w ograniczonym zakresie. W przestrzeni może przebywać maksymalnie: 7 osób w Sali Radość oraz 10 osób w Sali Wolność plus osoba prowadząca. Obowiązek noszenia maseczek lub przyłbic dla wszystkich uczestników zajęć.

SALA WOLNOŚĆ: https://bielanski-estrady.waw.pl/wp-content/uploads/2020/06/Regulamin-Sala-Wolno%C5%9B%C4%87.pdf

SALA RADOŚĆ: https://bielanski-estrady.waw.pl/wp-content/uploads/2020/06/Regulamin-Sala-Rado%C5%9B%C4%87.pdf

Newsletter

Zapisz się, aby być na bieżąco!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia ​​​​​​​18 lipca 2002 r. (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1030, z późn. zm.) od Bielańskiego Ośrodka Kultury w Warszawie. Wyrażenie zgody sprawi, że będziemy mogli przesyłać informacje o działalności i wydarzeniach organizowanych przez Bielański Ośrodka Kultury. Więcej informacji - Polityka Prywatności.